Saturday, July 2, 2011

Redha , Sabar , Tawakal > Pengubat Hati Saya

maybe mmg dh ketentuan saya,
klu satu perkara tue nk jadi, maka ia ttp akan jadi.
xkirelar baik ke buruk.
sbg manusia saya hanya mampu berdoa dan serahkan segalanya pada ALLAH.

sebelum pergi mmg saya dah rase berat hati,
tapi yelah kan, saya nie hanya manusia biasa, manelah nk tahu apa yang akan terjadi seterusnya.
xsangka, dlm saya cuba untuk menenangkan fikiran dan berseronok tok seketika,
saya telah ditimpa satu kejadian yg saye sndr xsangka akn berlaku.

mungkin waktu ALLAH xizin,
jadi itu sbblar perkara sperti itu terjadi kpd saya.

pada mulanya, mmg saya sumpah seranah org yang amik hak saya,
tapi,
lepas dpt nasihat dr kawan2,
saya cuba tenangkan hati, saya solat dan minta pertolongan dariNYA.
siapalah saya nak mendoakan yang bukan2 tok org lain.
bnd dh nk jadi, saya kene terima dengan hati yg terbuka.

siapa tau semalam saya hilang segala isi dompet saya,
mungkin akan datang saya diberi sesuatu yg lebih bernilai drpd sebelumnya.
siapa tau.
rezeki manusia kita xtau.

yg plg penting, saya akan sentiasa menjadi org yg bersabar
dengan segala dugaan yg ALLAH berikan kpd saya,
dan saya akan selalu berdoa dan meminta pertolongan daripadaNYA spy memberi hidayah dan petunjuk kpd org yg telah mengambil beg duit saya dan diampunkan juga dosanya sekiranya dia telah menggunakan duit tersebut tanpa keizinan saya .

mungkin xde rezeki saya nak belanjakan duit tue.
apa yg plg penting, diri saya selamat.
ambillah apa yg nak diambil,
asalnya nyawa dan maruah saya tidak disentuh.

saya juga nk berterima kasih kpd kwn2 saya yg tlah membantu saya
pada saat2 kesusahan saya.
setidak-tidaknya merekalah semangat kedua saya untuk teruskan hidup didunia ini.

terima kasih YA ALLAH, kerana melindungi diriku, menyayangiku, mengasihi, sentiasa berada disisi juga sudi mendengar rintihanku.


No comments:

Post a Comment