Friday, May 21, 2010

KENANGAN MANIS.. :)

jawatan aku sbg penolong kelas RBT 1 smakin hari smakin smpai ke penghujungnyer......
aku xsangker yg aku sbnrnyer mampu tok memimpin sebuah klas yg agak KELAM KELIBUT..!!agak SERABUT sbnrnyer nk handle dak2 nie....

tp aku HAPPY....
coz bdak2 nie yg menceriakan hari2 aku.....
aku nk cter sket pengalaman aku mase jadi penonlong....!!
hahahahahha...

mase mule trime jwtan nie mmg xikhlas....dh lar pnat... nk carik pensyarah lar, ini lar, itu lar......BOSAN...!!!!
bdak2 nie plak mcm2 KERENAH....!!mmg nmpk aku lyn jer deme....tp dlm hati....,,,
bkn ade taman,, tp ALLAH saje yg tau.....
kekadang rase mcm nk TEMPELENG sekor2.....hahahahahahha.....
tp.......,tue sume hanyer perasaan permulaan.....

lpz aku pgg jwtn nie hmpir sebulan,,,,aku dh rase keseronokannyer.......
bkn sbb rmai pensyarah knai kita....,tp sbb kite ade rase keikhlasan wat keje nie.....
jadi penonlong nie mmg brat...pnat,,,letih.,,bosan,,mcm2 lg kot......!!
tp....,sbnrnyer di sbalik stiap kesusahan tue,ade hikmahnyer.....
aku dapat mcm2 pengalaman sbnrnyer..... xtau nk ckp cam ner....

klu tgk mase sem 1 dulu...bekas mantan mcm rilek jer....so aku pun expect taun nie pun agak rilek......
upenyer sangkaan ku menuju ke lonkang....krana ia sgt berat dan ssh.....
(so, jgn percaye luaran jer....!!! siasat btol2 dulu.....!!)
aku ingat lg,, stiap kali nk handle klas,,,ble tnyer kat dak2 klas....


SITUATION 1
deme : " korang nk ganti klas ape arinie???"
jwpnnyer : " klas tido.........!!!"

SITUATION 2
deme : " korang sok ade klas tau..."
jwpnnyer : " ala...... ngantok lar....."

SITUATION 3
deme : " korang aku nk wat klas, korang nk x???"
jwpnnyer : " xmau...!!! nk klas kt atas katil..."

SITUATION 4
deme : " korang aku letak jwtan nie..."jwpnnyer : xde org pun yg jwb..., pasai soalan nie aku tnyer dlm hati... so xde org dngr puuuunnnnn....!!!

tp korang plg seronok ble aku kate.......,,

aku cakap : " korang,, arinie xde klas.. pensyarah......." (blom sempat nk abzkan ayat.....~~~)
deme jwb : " yeah2....!!!!! leh tido.....!! eh2!! jom kuar ptg nie.... borink ar dok bilik...!! syg ar kt nana... nie yg rase tros nk kapel ngan nana nie.... (dan2 lar korang br nk syg aku...!! huh!!)

mcm2 reason korang bg kt aku ble nk wat klas...
tue baru klas...
klu xnk dtg klas lagi lar....
mulut sume MANIS....!!!
yg bau longkang pun bau strawberyy.....
hahahahaha... JOKES...! :p

TEKTIK 1
deme :"nana....,, sok aku xdtg ek.... xchat lar...."
aku jwb : " surat mc ade x???"
deme : :xde lar na...."
aku jwb : "xpe lar.... rhat ek"

TEKTIK 2
deme : " nana...,, xnk dtg klas leh x??"
aku jwb : "sker ati korang lar... kedatangan ttp 0...."

TEKTIK 3
deme : " nana..., sye sakit nie.... (tp dlm nada yg agak chat gak... sip + glak lg....!)
aku jwb : " sore mcm chat jer... ade mc x???"
deme : " xde lar na... hehehehe...
aku jwb : amboi..!! boleh glak plak.....
deme : opppsss...!!
aku jwb : sker ati ko lar....!!! (nada yg agak musykil tp ade lar cket mara pasai malas sgt nk g klas.... )

emmmmmm...,,mcm2 jwpn korang bg kt aku.....
ble pikir balik,,KLAKAR sbnrnyer.....hahahahahaha.... atoiyaiiiii....!!!
pening aku melayan korang nie sbnrnyer......
tue psl lar kdg2 kt bilik aku nie mcm org gile....pandang dinding, ckp sorang...pandang atas, ckp sorang....
kenyataan nyer aku tgh memikirkan korang lar yg sbnrnyer.....

tp walau mcm mane pun perangai korang...,,
aku ttp time ape pun....
sbbnyer.........,,

AKU SAYANG KORANG....!!!!!

aku tau...
aku akan rindu balik saat2 indah nie...
ble pkir balik... rase cam nk nangis jer....~~~~
aku ....
xtau mcm mane aku leh ade perasaan yg mcm nie.....
maybe ini lah yg dikatakan semangat kwn2 dan erti kawan..... :)

pesanan : kpd bakal penonlong tau sem 3 nnt... pastikan handle klas ngan baik nyer....
sebaik sem 2....
klu x...!!
siaplar.....
hahahahahaha...
make the RBT 1 is THE BEST...!!!!!!

KPD ZUBIRKU.... (ex balak ku) :P
nana nk say thanks kt zubir sbb bir bnyk tlong nana....
bir lyn jer prangai nana....
yg penting bir dh jadi org yg btol2 bertanggungjawab dan yg plg penting bir jd org yg sgt rajin sjak bir jadi KETUA KLAS....
smpai kekadang nana pun rase jeles gler ngan bir....

tp bir dh berjaye jalankan amanah yg tlh diberikan kpd bir....
TAHNIAH ZUBIR...!!!

kter berdue dh berjaye wat pengurusan sem 2 nie yg terbaik.....
so kte berdue mmg HEBAT!!!!!
hahahahahahha....

akhir kate....
hidop RBT 1...!!!
n yg plg penting kasih syg nana pada korang xpenah hilang... sampai nana hembuskan nafas yg terakhir skali pun.....
korang ttp akan sentiasa berada dlm jiwa nana, mata nana, hati nana........
xkan ade yg dpt ubah semua tue....

NEVERRRRR...........~~~~~~~

LUAHAN YG TULUS LG IKHLAS : AKUGADISPEMALU



No comments:

Post a Comment