Thursday, October 7, 2010

Hatiku Diketuk Lagi!

*apasal bnd nie jadi balik !
knape anda boleh membuka hati anda seluas padang bola !
asal anda jd cm nie ?
knape nie hah wahai NURUL LIYANA !
anda dh lupe pd janji anda ker ?
anda nk kecewa lg ker ?

aku sbnrnyer dh xnk ade perasan cm nie lagi !
tp aku xtau mcm maner hati aku boleh cair semula dgn DIA!
setahu aku, aku n DIA cume kwn !
xde yg lebey !
tp knape aku boleh ada balik perasaan yg xsepatutnya ada nie ?

nie yg buat aku tertanya-tanya .
aku kalau boley, aku xnk bnd nie jadi !
aku insaf !
tp aku xtau lar .
nk kate takdir , rasenyer kita boleh ubah takdir hidup kite klu kita nak .
asalkan kita usaha .

tp aku xtahu dari maner punca keadaan nie berulang lagi .
aku tahu n aku sedar,
satu ketika dulu aku pernah hampir jatuh cinta pada si DIA .
tp antara PERSAHABATAN n PERCINTAAN ,
dh tentu aku pilih PERSAHABATAN !
itu lebey mustahak berbanding yg lain .

jd , aku amik keputusan tok menafikan apa yg sbnrnyer tersemat di hati aku .
aku cube untuk tidak nmpk seperti aku menyintai DIA !

aku berjaya .
tp sbnrnyer tok wat keadaan nie berjaya , bkn mudah .
sakit sbnrnyer .
tp xsiapa pun yg tahu .

DIA mmg pandai mengambil hatiku .
DIA mmg bijak menarik jiwa aku .
DIA mmg pantas membelai perasaanku .

*tidak ada yg cacat pada si DIA !

tp apa yg buatkan aku tidak mahu mengakui perasaan aku adalah krn ,,

* SOAL MASA DEPAN

aku xyakin yg takdir akn menyatukan kami .
aku xyakin kami ada jodoh .
aku xyakin kami nie sepadan .
aku xyakin die akn mempunyai perasaan yg sama pada aku .
aku xyakin kami boleh bersama satu hari nanti .
aku xyakin , aku xyakin , aku xyakin !!

yg paling aku xyakin ,
aku xyakin pada DIRI AKU SENDIRI !

aku tahu DIA selalu membahagiakan aku .
tp aku xnk pikir pade sudut yg lain .
aku takut aku kecewa .
mmglar aku tidak mengharap pada si DIA .

tp sbnrnyer ,
secara hakikat yg harus aku akui sejujurnya ,
DIA lah lelaki pertama berjaya mengetuk semula hatiku yg suci ini .
DIA jugalah lelaki yg pertama buat aku pikirkan PERSAHABATAN itu lebih penting .
DIA jugalah lelaki yg pertama buat aku menjadi manusia yg menafikan hati dan perasaan aku .
dan DIA jugalah yg membuatkan aku menjadi manusia yg tidak yakin pada takdir dan ketentuan jodoh .

maybe sbb aku merasakan antara aku dan si DIA ,
"Bagai Langit Dan Bumi"

aku xtahu knapa buat pertama kalinya aku merahsiakan perkara ini dari rakan2 aku .
selalunya jika aku menyintai seseorang , aku akn mnceritakan pada rakan2 yg rapat dgn aku .
tp tdak untuk kali ini .
dari mula aku menyintai DIA hinggalah DIA berjaya mengetuk hati aku semula pun , tiada siapa yg tahu .
hanya aku , jiwa , perasaan , dan Allah sahaja yg tahu .

sbnrnyer kali nie aku xnk sesiapa pun yg tahu soal perasaan aku .
aku nk hal jd rahsia .
aku nk lihat sama ada jodoh itu milik kami atau sebaliknya .
aku nk lihat sama ada kami akn bersama atau tidak .
aku nk lihat sama ada kami akn bersatu hingga ke akhir hayat kami atau tidak .

aku takut untuk mengakui perasaan aku .
aku sedar siapa diri aku .
aku xlayak nk berdamping dengan org mcm DIA .
sbb itulah aku buat bnyk pertimbangan terhadap hal nie .
aku xnk perasaan nie terus berada di dlm hati aku sbnrnyer .

tp ,
sbg seorang wanita ,
dh tentu aku mahukan kebahagiaan menjadi milik aku,
dh tentu aku mahukan seseorang yg aku bnar2 cinta untuk hidup bersama .

dan untuk memikirkan hal2 yg sebegini , aku mengambil keputusan untuk hanya berharap kepada JODOH dan KETENTUAN .
aku xberani nk letakkan harapan yg tinggi menggunung .
aku takut aku akn kecewa .
tp xsalah klu aku sbnrnyer ade impian untuk hidup ngan si DIA satu hari nanti .
cuma untuk meletakkan impian itu sbgi harapan utama ,
hanya satu perkataan yg boleh aku describe !

* MUSTAHIL !

aku xtahu mcm mane nk menempuh hari2 mendatang .
sejak akhir2 nie , die sering muncul dlm hidup aku , dlm jiwa aku , dlm pemikiran aku , dan dlm perasaan aku .
aku buang , DIA dtg kembali .

* knapa ko wat aku mcm nie ?
aku nk ko bahagiakan aku !
aku mmg syg ko !
tp aku xboley hidup ngan ko !
jd jgn bahagiakan aku lagi !
aku mohon pada kau !
aku tahu aku xboley lari dr ko !
wajah ko , senyuman ko , suara ko , apa sahaja yg berkaitan dgn ko , semuanya !
merupakan satu KEINDAHAN dlm hidup aku .
aku cinta ko .
aku xtau sama ada ko cintakan aku atau tidak .
jd , jgn dekat dgn aku lgi !
jgn pnggl aku syg klu ko xmaksudkan !
jgn pnggl aku kasih klu ko xmengertinya !
jgn pnggl aku isterimu klu aku bkn milikmu !
jgn ucapkan I LOVE YOU klu ko sbnrnyer xmerasai perasaan itu !
kerna ia membuatkan aku sentiasa berharapkan dirimu .

* MAAFKAN AKU WAHAI KAWAN~~~~


No comments:

Post a Comment